23 Şubat 2015 Pazartesi

CHIA SEED








CHIA 
SEED

Nane ailesinin bir üyesi olan "Salvia Hispanica" bitkisinin tohumudur. Mayalar, İnkalar, Aztekler ve Amerikan yerlileri tarafından kullanılan bir besin kaynağı. Chia tohumununkökeni Meksika ve Guatemala’nın bereketli topraklarında bulunur. Chia  "güç" anlamına gelir ve Aztek savaşçılarının doğal güç kaynağı olarak bilinir.
Somon balığından daha fazla Omega 3, portakaldan daha fazla C vitamini, sütten daha fazla kalsiyuma sahiptir ve ayrıca  Potasyum, Demir, antioksidan, protein ve lif açısından zengindir. Metabolizma ve bağışıklık sistemi için son derece faydalı olan bu besin enerji seviyesinin yükselmesine, zindelik ve dayanıklılığın artmasına da yardımcı olur.

HAMİLELİK ve EMZİRME DÖNEMİNDE FAYDALARI
Hamile kadınların, kendi ve bebeklerinin sağlığı için beslenmelerine ekstra dikkat etmeleri, ekstra kalori almaları gerekir. Chia tohumları, sağlıklı bir hamilelik için tüm önemli besinleri bir araya getiren birkaç yiyecekten bir tanesidir.
Omega 3 yağ asitleri, gebelik ve emzirme dönemindebebeğin göz ve beyin gelişimini destekler.  100 gr Chia tohumundaki Omega 3  değeri, yaklaşık 9 kilo somonda bulunan Omega 3 değerine eşittir.  
Protein ve kalsiyum açısından zengin olan bu besin bebeğin kemik ve dokularının gelişimini destekler.Emzirme döneminde günlük 70 gr protein almak gerekmektedir.
Hamilelikte boşalan mineral depolarını destekler.
Enerji seviyesini yükselttiği için yorgunluk, halsizlik gibi durumların aza inmesini sağlar.
Demir açısından zengindir.
Midede jelatin gibi bir tabaka oluşur ve buda yiyeceklerin yavaş sindirilmesini sağlar ve kan şekerini dengeler.
Yüksek lif içerdiği için kabızlığı engeller.
Hamilelikte ve emzirme döneminde, sizin ve bebeğinizin beslenme ihtiyaçlarını karşılayan chia tohumunu;yemeklerinize, yoğurt , smoothie ve salatalarınıza ilave edebilirsiniz.Günlük tüketim miktarı 2 çorba kaşığıdır.Kuruyemişlere  ve diğer tohum türlerine alerjiniz var ise önce doktorunuza danışın.

Herkese sağlıklı günler,

Ohio State Üniversitesi; Gebelik ve Emzirme Döneminde Beslenme; Jamies Fosters; 2008
Beslenme Bilimleri Araştırma Enstitüsü

Ebe Arzu Çulha 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder